Kis csoportban végzett munka – „Kényszer-aktivitás” helyett

Fontos kérdés egy projekt vagy akár egy munkán kívüli feladat kezdésekor, hogy hány főre van szükség az adott projekthez és kik legyenek azok. A hatékonyság fokozható az emberi erőforrás oldalról, ha egy-egy projektnél koncentráljuk a feladat elvégzéséhez legmegfelelőbb kompetenciájú csapattagokat.

Hogyan segíthetünk Nektek? – Megosztva saját tapasztalatainkat Veletek, rávilágítunk lényeges és az eredményt befolyásoló részletekre, hogy mire figyeljetek oda, ha hatékony csapatot szeretnétek építeni. Hajrá!

Saját példánk

Csapatunk alakulása után az első határidős projektünk a Campus Hungary-re való jelentkezés és az ahhoz szükséges dokumentumok, igazolások, külföldi fogadólevél beszerzése volt. Ezt úgy kezdtük el, hogy ezt az egy projektet osztottuk fel a 12 ember között. Mondanom sem kell, hogy még ha több részből álló feladatról is volt szó, akkor sem lehet ennyi mindenkinek kellő komolyságú feladatot adni.

Voltak, akik önkéntes alapon felvállalva az utánajárást jobban belemélyedtek a követelményekbe, így szinte ők vitték az egész folyamatot. Ők, hogy a többieket is bevonják, próbáltak feladatokat delegálni, mint például szkennelés, fotók mentése/feltöltése. Amik részei is voltak a munkának, de amint azzal készen lettek, akaratlanul is csak annyi látszott az asztalnál, hogy mások eszeveszettül belemélyednek a számítógépükbe a dokumentálást intézve, míg mások beszélgetnek más témákról.

Következtetések

A projekt utóértékelésénél (Post motorola) kijött az, hogy ha csak pár ember lett volna kijelölve a pályázat elkészítésére (esetünkben 2-3fő javaslat születet meg)

Annak az előnyei:

  • koncentráltabban tudtak volna dolgozni
  • releváns feladat jutott volna minden projekttagok
  • a projekten kívüli emberek (itt 9-10 fő) el tudott volna kezdeni több más projektet is
  • egyértelmű ki, miért felelős

Ez fordulópont volt a munkamegosztási tapasztalataink szempontjából!

Amit másképp csinálunk azóta…

  • több párhuzamosan futó projektet viszünk

Az ötletelések alatt született lehetőségek mindig ki vannak osztva 3-4 fős csoportoknak.

  • vezetők vannak kinevezve a projektek mellé

Így van egy felelős, aki szem előtt tartja a határidőket, minőséget és a Nagy képet átlátva kiosztja a részfeladatokat. Ezzel elkerülhető az „Azt hittem ő majd megcsinálja” mondatok.

Ajánlom ezt a cikket a HR portál weboldaláról: A sikeres csapatmunka 12 aranyszabálya

http://www.hrportal.hu/hr/a-sikeres-csapatmunka-12-aranyszabalya-20120622.html,

(Letöltve: 2015-03-09)

Tökéletesen leírja a hatékony csapatban való munkához milyen szabályokat kell betartanunk az eredményes együttműködéshez.